11.5 - 2.6.2024

Lego / Legō

Katrin Rustens og Anniken Jøsok Hessen

Utstillingen Lego / Legō er møtet mellom Katrin Rustens og Anniken Jøsok Hessens ulike forestillinger om hva å samle innebærer og hva en samling kan være. Det latinske verbet “legō” betyr enten "jeg samler", "jeg sammensetter" eller "jeg leser". I utstillingen utforskes spenningen mellom det langsomme og det hurtige, det repetitive og det intuitive, både i materiale persepsjoner og mellommenneskelig interaksjon. Felles interesser for mine, natur og repetisjon er med på å danne grunnlaget for dette samarbeidet. Begge kunstnerne arbeider med utgangspunkt i det tekstile fagfeltet, og verdsetter de langsomme tekstile prosessene. De benytter tradisjonsrike teknikker som vev, plantefarging og broderi i sine arbeider. Utstillingen hos Bryne Kunstforening vil bestå av tekstile arbeider, materiale undersøkelser og installasjoner med fokus på prosess og abstraksjon.

Opning lørdag 11.5 kl 12

Musikk - Rolf Hinderaker og Øystein Eldøy

Opningstider lørdag 12-16, søndag 13-17.

Einar Sira - POST VITAM - Etter livet