16.03.2022

Sono Flux - musikk og kunst

Sono Flux på Brix Brygghus 16.mars 2022 kl 19:00.

Bryne kunstforening og Brix brygghus serverer ein unik jazz- og kunstsession.
Sono Flux er et samarbeidsprosjekt mellom musikerne Alf Terje Hana og Line Horneland og billedkunstneren Bernhard Østebø.
I gruppens opptredener smelter det visuelle og det musikalske sammen i en levende og uforutsigbar prosess. Musikerne improviserer et stykke musikk, mens billedkunstneren improviserer fram en stor kulltegning.
Men det er ikke to atskilte eller parallelle prosesser, alt skjer i en atmosfære av gjensidig inspirasjon hvor alle tre aktørene inspirerer hverandre og er hverandres medskapere. Stemme og gitar, godt hjulpet av elektronikken, bygger opp klangrike og malende lydbilder som er i stadig endring, og som kommuniserer tett med tegningene som gradvis vokser fram på papiret.
Ingenting er avtalt på forhånd, hverken visuelt eller musikalsk. Det skjer her & nå, og det kommer aldri til å skje igjen på akkurat samme måte.
Resultatet er en helhetlig og organisk opplevelse hvor publikum kan følge både musikk og tegning i selve tilblivelsen.

Sjå film frå arrangementet 16.mars her

Arrangementet er støtta av Time kommune, Rogaland Fylkeskommune og Norske Kunstforeninger.

19.04.2022 Årsmøte

20.11.2021 Fotoveving verkstad